حوزه 260 حکمت
حوزه 260 حکمت
حوزه 260 حکمت
رییس موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(رحمة الله علیه) گفت: حکم ولی فقیه از فتوای مراجع بالاتر است و همه باید اطاعت کنند.
به گزارش ایرنا، آیت الله ˈ محمد تقی مصباح یزدی ˈ روز پنجشنبه در جمع شرکت کنندگان در همایشی با عنوان نسیم بهشتی در قم افزود: فتوای هیچ مرجعی برای مرجع دیگری حجت نیست ولی اگر ولی فقیه حکمی صادر کرد همه مراجع باید اطاعت کنند و حق نقض حکم را ندارند.
 
وی با تشریح فلسفه قیام امام حسین (علیه السلام) افزود: امام حسین از یکهزار و 400 سال پیش، ولی فقیه را به عنوان نماینده مشخص کرده است که بیعت با او، همان بیعت با امام حسین (علیه السلام) است زیرا نماینده اوست و به اعتقاد ما نسبت ولی فقیه در این عصر مانند نسبت حضرت مسلم و سید الشهدا (علیه السلام) است.
 
آیت الله مصباح یزدی گفت: کل یوم عاشورا به همین معناست که امروز نیز می توانید ثواب عاشورا را داشته باشید.
 
وی تصریح کرد: باید بدانیم ولی فقیه نماینده امام است و اطاعت از او مانند اطاعت از امام است.
 
وی تاکید کرد: باید امروز سعی کنیم خط رهبر را درست بشناسیم و نص کلامی که از ایشان صادر می شود تحریف نکنیم زیرا اطاعت از وی مانند اطاعت از امام زمان (عجل الله تعالی فرجه الشریف) بر ما واجب است باید خوب بفهمیم و برای دیگران تفهیم کنیم.
 
استاد برجسته حوزه علمیه قم تصریح کرد: بسیاری از افراد در عمل ضعیف هستند و وقتی حکم ولی فقیه به دلخواهشان نباشد آن را اشتباه می دانند که نباید این طوری باشد.
 
هجدهمین همایش ˈنسیم بهشتیˈ با هدف تجلیل از ممتازین و برگزیدگان طرح ولایت به مدت دو روز در قم برگزار شد.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:






نوشته شده در تاريخ یک شنبه 24 آذر 1392برچسب:, توسط فاوا